Saturday 15 February 2014

SUFEM 2.0

Posted by sekrefem | 07:14 Categories:
Assalamualaikum wbt,
pembuka bicara.....

 العقل السليم في الجسم السليم


Pepatah Arab ada menyatakan "Akal yang sihat ada pada badan yang cergas" . Islam juga menggalakkan umatnya kuat dan sihat seiring dengan potongan hadis riwayat Imam Bukhari, sabda Rasulullah SAW, " Seorang mukmin yang kuat itu lebih baik dan disayangi Allah dari seorang mukmin yang lemah". Maka kami Sekrefem mengambil inisiatif untuk meneruskan SUFEM. SUFEM 2.0 merupakan kesinambungan daripada SUFEM 1.0 yang telah dijalankan pada tahun 2011.  Sukan fakulti ini diadakan dengan tujuan untuk mencungkil bakat-bakat baru yang boleh diserapkan dalam Sukan Fakulti (SUFA) serta mengeratkan hubungan diantara pelajar serta pensyarah malah untuk meningkatkan kesedaran dan menerap budaya bersukan dalam diri setiap pelajar.Selain itu, pada SUFEM 2.0 juga telah melancarkan kelab sukan dibawah Fakulti Ekonomi dan Muamalat.

Telah berlangsung SUFEM 2.0 pada 19 Oktober 2013 yang dijalankan di Kompleks Sukan Tunku Najihah (Pavilion) bermula daripada 8.00 pagi sehingga 7.00 petang. Antara acara yang telah dipertandingkan ialah futsal, bola baling, bola tampar, bola jaring, memanah, ping pong, dan larian. Secara keseluruhan semua pihak berpuas hati dengan perlaksanaan program.

Kami ingin memohon seribu kemaafan kepada semua yang terlibat disebabkan kekurangan peralatan seperti khemah, meja dan kerusi. Selain itu, kekurangan dari segi kebajikan mahasiswa yang mana ambulans tidak tersedia untuk mengangkut pelajar yang cedera dan First Aid Kit tidak mencukupi untuk peserta yang mengalami keceraan ringan. Kami menyusun sepuluh jari di atas segala kesalahan dan kekurangan sepanjang SUFEM berlangsung sama ada secara langsung ataupun tidak.

 Akhir sekali, untuk pelaksanaan Kelab Sukan ialah mengeluarkan borang kepada mahasiswa/i, melaksanakan publisiti tentang Kelab Sukan, temuduga, pemilihan, menubuhkan organisasi dan akhir sekali merangka program.

Sehubungan dengan perkara di atas, kami akan meningkatkan lagi usaha dalam memperkasakan sukan di peringkat fakulti mahupun universiti. Akhirnya, majulah sukan untuk negara.


Wassalam..

0 comments:

Post a Comment

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube